Kurz práce s problematickými zaměstnanci
Práce s problematickými zaměstnanci
V každé společnosti se občas vyskytne situace, se kterou si manažeři a často ani HR manažeři neví rady. Jedná se o to, kdy zaměstnanec přestává plnit úkoly nebo přímo bojkotuje výkon své práce. Jistě, výpověď takovému zaměstnanci bývá někdy jediným řešením, ne nezbytně však vždy. A co vše jí musí předcházet a jak vše uchopit tak, aby společnost odcházejícímu zaměstnanci neplatila peníze navíc? A jak se vyhnout zbytečným a často velmi drahým soudním výlohám?
Součástí školení není jen výklad stávající legislativy, ale hlavně řada zkušeností z reálného života, na kterých bude ilustrováno, kolik vše stálo a „jenom“ kolik to mohlo stát. A že se nejedná o malé peníze…
Agenda:
- Neuspokojivé pracovní výsledky a porušování povinností vyplývajících z právních předpisů
Písemné upozornění na neuspokojivé výsledky
Výzva k odstranění neuspokojivých výsledků
- Neuspokojivé pracovní výsledky – příprava písemného upozornění
Písemné upozornění na možnost výpovědi (v
posledních dvanácti měsících)
Stanovení úkolu pro odstranění neuspokojivých
výsledků
Stanovení termínu pro splnění úkolu
- Jsou dány důvody pro okamžité zrušení pracovního poměru, závažné porušení povinností nebo soustavné méně závažné porušení povinností?
Písemné upozornění na možnost výpovědi
Podmínky
- Porušení povinnosti vyplývající z právních předpisů vztahujících se k zaměstnancem vykonávané práci (dříve porušování pracovní kázně)
Písemné upozornění na možnost výpovědi v posledních 6 měsících
V případě méně závažného, ale soustavného porušování se musí jednat alespoň o 3 porušení.
- Reálné příklady z praxe s konkrétními kalkulacemi pro demonstraci možných úspor
Rozsah: 1 den
Určeno pro: manažery, HR manažery, personalisty, majitele firem