Via Sales
Via Sales je nástroj pro obchodní ředitele, majitele firem a lidi odpovědné za obchod, který má za cíl rozvoj obchodních oddělení a zlepšení/nárůst prodejních výsledků. Dává nezkreslenou zpětnou vazbu na obchodní oddělení, prodejní týmy a na základě relevantních dat umožňuje s obchodními týmy dosahovat lepších výsledků.
V závislosti na velikosti oddělení získáte cca do 1 měsíce „tvrdá“ data, na základě kterých vyladíte obchodní tým k co největší efektivitě, spolupráci a zaměření na cíl a díky tomu pocítíte nárůst i v oblasti prodeje.
1. Proč Via Sales?
- Firma má potenciál na další růst, ale obchodní oddělení tvrdí, že nemá na nárůst kapacitu.
- Jednotlivci nerespektují priority firmy.
- Tým nefunguje jako celek ale jako soubor jednotlivců.
- Výsledky obchodního týmu dlouhodobě stagnují.
- Zboží ani služby nejsou tím, čím bychom se odlišovali od konkurence.
- Chceme obchodníky posunout ke konzultativními prodeji.
- V týmu je hodně nových tváří a je dobré ho znovu přeskupit.
- Členové týmu hledají alibistické výmluvy a schovávají se za kolegy.
- Tým se vyhýbá společným aktivitám.
- Společné schůzky týmu jsou neefektivní a nikam nevedou.
2. Hlavní cíle Via Sales
- Zlepšení prodejních výsledků obchodních oddělení.
- Vyladění interní komunikace v obchodním týmu.
- Identifikace týmových rolí v rámci obchodního týmu pro každého člena zvlášť i jejich rozdělení za celek.
- Poskytnutí zpětné vazby na silné a slabé stránky každému členovi týmu na základě objektivní metody CWAT (Colour Word Association Technique) formou individuální konzultace.
- Identifikace klíčových bariér prodeje a spolupráce v rámci obchodního týmu na základě metody CWAT.
- Vyhodnocení znalosti a vztahu k zákazníkům pro každého obchodníka individuálně včetně předání velmi přínosné metodiky pro práci do budoucna.
- Definování individuálních cílů pro každého obchodníka na základě slabých a silných stránek.
- Stanovení nejvhodnější strategie pro celé obchodní oddělení.
3. Nástroje a cesta
- Vstupní dotazníky pro každého obchodníka zvlášť (on-line i v papírové podobě).
- Vstupní rozhovor s každým obchodníkem individuálně, zahrnující i poskytnutí zpětné vazby k silným a slabým stránkám.
- Telefonický průzkum spokojenosti zákazníků, a to za každého obchodníka zvlášť, 10 zákazníků na obchodníka.
- Stínování obchodníka na 2-3 schůzkách u zákazníků vybraných manažerem týmu.
- Stanovení individuálního rozvojového plánu pro každého obchodníka.
* Rozsah lze upravit na základě potřeb a aktuální situace týmu.
4. Forma výstupů
Pro obchodníka
o Individuální report na silné a slabé stránky a jak s nimi dál pracovat.
o Týmové role a jakým způsobem fungovat v rámci týmu.
o Zpětná vazba za zákazníky a doporučení dalšího rozvoje.
o Celkový individuální rozvojový plán.
Pro manažera týmu, pro majitele či management
o Týmový report a určení bariér prodeje a spolupráce.
o Návrh opatření a strategie, jak vyladit tým k větším výkonům a spolupráci.
o Informace za každého obchodníka a doporučení, jak s ním/ní co nejlépe a co nejefektivněji pracovat.
o Zpětná vazba za zákazníky a společné stanovení nejlepšího stylu a formy komunikace pro celý obchodní tým.
o Zpětná vazba na vlastní manažerský styl s ohledem k „týmové energii.
o Doporučení pro rozvoj celého obchodního týmu.
- Konzultace, koučink
- Školení, které jsme Vám zároveň schopni připravit na míru.
5. Shrnutí
Nástrojem Via Sales posunete obchodníky ke konzultačnímu prodeji a získáte nezkreslenou zpětnou vazbu na to, kde aktuálně Vaši kolegové jsou a kam je možné s nimi dále směřovat. Zároveň „vychytáte mouchy“ v rámci týmové spolupráce a vyladíte společné fungování obchodního týmu.
Rozsah, formu výstupů i bližší zadání je třeba vždy upravit na základě aktuálních potřeb a současné situace u zákazníka. Pro další informace pište na info@via-libertatis.cz.