Finanční základy pro obchodníky a manažery
Školení není teoretický výklad finančních pojmů, ale praktické ukázky ze světa obchodu tak, jak se to ve skutečnosti děje, a to z pohledu obchodníka. Hlavním cílem je umožnit pochopit účastníkům širší souvislosti a v těchto širších mantinelech pak dále pracovat. Školitelé jsou protřelí obchodníci, kteří čerpají ze svých bohatých zkušeností a předávají je dál.
Agenda:
- Utváření podnikatelského prostoru – mikro a makroekonomie
- Trhy výrobních faktorů – jak vše souvisí s obchodem?
- Účetnictví – poslání, firma, hlavní typy
- Rozdíl mezi manažerským a finančním účetnictvím
- Cash flow, peníze a dopad do obchodu
- Jak jednotlivé náklady ovlivňují obchodní případy
- Jak se postavit k OPEX a CAPEX?
- Výnosy a různé formy hospodářského výsledku (EBIDTA aj.)
- Opatření vedoucí k dosažení zisku
- Marže a její záludnosti, na co si dát pozor?
- Cenová kalkulace a ukázka různých typů nákladů
- Plánování – finanční a podnikové
Rozsah: 1 den
Určeno: jak protřelým „mazákům“ tak i nováčkům ve světě obchodu, stejně tak i manažerům odpovědným za obchod a obchodní aktivity